پــــــــــــــــــرواز

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ (محمد-7)
http://skywallpapers.info/images/wmwallpapers/sky12-1.jpeg
پــــــــــــــــــرواز

...بسم الله الرحمن الرحیم...

اکنون شکسته بال تر از مرغ آفتاب
از بیم شب به سوی تو پرواز می کنم
ای آنکه در نگاه تو خورشید خفته است
پرواز را به نام تو آغاز می کنم...
*************************
من به تنهایی یک چلچله در کنج قفس
بند بند وجودم همه در حسرت یک پروازند
من به پرواز نمی اندیشم,به تو میاندیشم
که تو زیباتر از اندیشه یک پروازی
*************************
عاشق خدا،
خانواده ام،
کسانی که واسه من یادآور خدا هستند،
رشته ام (دانشجوی پزشکی ام)،
اون آبی بی انتها(آسمان)هستم،
و پـــــــرواز
یکی از قشنگترین آرزوهامه،
مقصدش هم یه رازه،بین من خدای من...
*************************
اینجـــا
حرفهای دلـ ـم رو مینویسمـ
بی رنگ و ریــــــــا!
ازشعار متنفرمـ!
خیلی!!ـ
نوشتن من رو به "فکر کردن" وا میداره...
بنابراین جمله ای نمینویسم توی این دفتر خاطرات مجازیم، مگر اینکه به "تک تک" کلمه هاش اعتقاد داشته باشمـ .
پس مطالب رو با "دلــ "ـتون بخونید.*:)
لطفا...!
اولین مخاطب نوشته هام "خدا" و بعد "خودم" هستم
و بعد تمامی کسانی که حرف دلشون با من یکیه*:)
*************************
خیلی خیلی زیاد خوشحال میشم اگه بتونم حتی یه پنجره امید، توی زندگی کسی باز کنم،
در واقع این یکی از اهداف زندگیمه...
*************************
خوشحال میشم نظرتون رو راجع به مطالبم بدونم× :))

*************************
پیامبر(ص) میفرمایند:
"هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بفرستد ( یعنی صلوات را بنویسد ) تا نام من در آن کتاب هست ملائکه برای او از درگاه حق طلب آمرزش می کنند."

اللهُم صّل علی محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم

بسم الله الرحمن الرحیم


*بعد از رفت و آمد فراوان و از خود گذشتگی های زیاد ،خون دل خوردن و واقعا از زندگیت زدن برای حل شدن مشکل یه فرده دیگه که فقط به دست تو بود،انتظار یه تشکر خالصانه داری...اما یا هیچ چیزی نمیشنوی یا تنها چیزی که میشنوی اینه که دستت درد نکنه،کار آسونی بود...معلوم بود که انجام میشه!فقط باید فلان جا میرفتی...یا ای بابا حالا مگه چقدر برای این کار دویدی،کار ساده ای بود...
شنیدن همچین حرفی مساویه با یه خالی شدن یه پارچ آب یخ روی سرت!خدایا طرف حتی نمیدونه که تو کجا رفتی و چیکار کردی...نمیدونه کدوم قسمت از زندگیتو خالی کردی که نقص قسمتی از زندگی اون پر شه!در جهل کامله...حتما با خودت میگی این دیگه نوبرشه!و تصمیم میگیری که دیگه براش کاری انجام ندی!
و شاید توی ذهنت این سوال پیش بیاد که آیا رواست برای همچین آدمی کار کرد؟!
و برای جوابش نمیتونی به یک موضع مشخص برسی...

راستی اگر شما در همچین موقعیتی قرار بگیرین،عکس العملتون چیه؟
.
.
.

*کلاس چشم پزشکی

استاد:تا حالا سعی کردین در حالیکه جلوی یه چشمتون رو گرفتین با سرعت از پله ها پایین برید؟البته نه با کله!!
و ما توی ذهنمون دنبال این مثال استاد میگشتیم! به اینکه چقدر سخت و غیر ممکن میشه با یک چشم در فضای سه بعدی حرکت کرد.
اینکه ما با دو چشم از پله میتونیم بالا پایین بریم یا حرکت کنیم و اموراتمون رو بگذرونیم ،همه از دید سه بعدی هست ،که این دو تا چشم باهم به ما میدن.
استاد:واقعا کدومتون تا حالا از خواب بلند شدین و خدارو بابت این وجود این دید سه بعدی شکر کردین؟
همه به فکر رفتیم...واقعا هیچ کدوممون...نه اینکه از سرکشی باشه!...عدم شکر ما به خاطر غفلت و جهل ما نسبت به اون مسئله بود نه عناد و دشمنی...
در وافع ما حتی این مسئله رو نشنیده بودیم!!حتی در مخیله مون هم وجود همچین چیزی رد نشده بود...چه برسه فکر به اون و شکر بابتش...

*اینکه میگن ما هرچقدر هم خداروشکر کنیم،بازهم قادر به سپاسگزاری کامل نیستیم،واقعا درسته...چه چیزهایی وجود دارن و ما از وجود اونا بی خبریم...و ما گاهی چقدر طلبکاریم بابت چیزهایی که نداریم!
و با وجود این بی خبری اما بازم معرفت و بزرگی خدا قابل ستایشه،که هیچ کدوم رو از ما نگرفته...الحق و الانصاف که شایسته ی خدایی و ستایشی...

بیاین به زندگی خودمون فکر کنیم؛به رفتار و انتظاراتمون...به اینکه بعد از هر کار خوبمون انتظار داریم دستمون رو ببوسن!
و تو ذوقی بدی میخوریم اگر اونطور که شایسته ی ماست ازمون تشکر نشه...
این حدیث چقدر میتونه توی زندگی ما کاریرد داشته باشه ؛که آنچه را که برای خودت میپسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را که برای خودت نمیپسندی برای دیگران هم مپسند...
اما این بار ما طرف حساب رو ،خدا قرار بدیم...
من پسندم اینه که اگر خدا رو از سر جهل به خاطر مسئله ای شکر نکردم،خدا همچنان به خدایی خودش ادامه بده و کوچک بودن من باعث این نشه که اون از بزرگی و بخشش صرف نظر کنه...چون مشکلات زندگی من جز به دست خدا حل نمیشه...و من کسی رو جز اون ندارم...

حالا دوباره نقش هامون رو نسبت به این حدیث عوض کنیم؛
پس اگر این رو میپسندم،نباید با تشکر نکردن و حتی جهل طرف مقابل نسبت به کار بزرگی که براش کردم،تصمیم به قطع رابطه و حل نکردن مشکلات اون شخص بگیرم!
نکته ی بسیار امیدوار کننده ی این موضوع اینه که حتی اگر طرف مقابل نبینه و ندونه چکارایی براش کردی،در عوض یک چشم تیز بین، ریز به ریز کاراتو دیده و حتی برای خون دل خوردنتم ارزش قائله...این معادله سراسر برده...هیچ کجای اون ضرری دیده نمیشه،حتی اگر موقت ضرری دیده بشه،انقدر خیر بعدش میاد که اون ضرر به چشم نمیاد.

آسون بگیریم تا خدا هم برای ما آسون بگیره...مگه همه ی صفات خوب برای خدا نیست؟...بیایم یکم خدایی رفتار کنیم...

+تک به تک جملات دعای شعبانیه و ماه رجب وصف حال ماست...

إِلَهِی إِنْ أَخَذْتَنِی بِجُرْمِی أَخَذْتُکَ بِعَفْوِکَ

خدایا! اگر مرا به جرمم بگیری، دست‏به دامان عفوت می‏زنم.

وَ إِنْ أَخَذْتَنِی بِذُنُوبِی أَخَذْتُکَ بِمَغْفِرَتِکَ

و اگر مرا به گناهانم مؤاخذه کنی، تو را به بخشایشت‏ بازخواست می‏کنم.

وَ إِنْ أَدْخَلْتَنِی النَّارَ أَعْلَمْتُ أَهْلَهَا أَنِّی أُحِبُّکَ

اگر در دوزخم افکنی، به دوزخیان اعلام خواهم کرد که تو را دوست دارم.

إِلَهِی إِنْ کَانَ صَغُرَ فِی جَنْبِ طَاعَتِکَ عَمَلِی فَقَدْ کَبُرَ فِی جَنْبِ رَجَائِکَ أَمَلِی

خدایا! اگر در کنار طاعتت، عملم کوچک است، امید و آرزویم بزرگ و بسیار است.

إِلَهِی کَیْفَ أَنْقَلِبُ مِنْ عِنْدِکَ بِالْخَیْبَةِ مَحْرُوما وَ قَدْ کَانَ حُسْنُ ظَنِّی بِجُودِکَ أَنْ تَقْلِبَنِی بِالنَّجَاةِ مَرْحُوما

خدایا! از آستان تو چگونه تهیدست و محروم برگردم، با آنکه گمان نیک من نسبت‏به جود تو، آن است که نجات یافته و رحمت‏ شده مرا باز گردانی



+خدایی که همه ی خیر ها از اون انتظار میرود...من همیشه انتظار دارم که با عفو و لطف و رحمتت با ما صحبت کنی...
خدای مهربانم ، این بنده ی کوچک ،از غضبت میترسد و تحمل آن را ندارد...:( ...رحم کن...




*ای بخشنده‏ ای که نسبت‏ به امیدواران جود و بخششت، بخل نمی‏ ورزی...
  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۲/۰۶
  • ۶۸۶ نمایش
  • آسمان

نظرات (۳)

خوب کسی خدا شده واقعا. دلم برای خدا میسوزه :-(
پاسخ:
واقعا که شایسته ی خدایی ه :) 
اشکال نداره، خدا به تشکر ما نیاز نداره، فقط ما با تشکر نکردن جایگاه خودمون رو پیش خدا خراب میکنیم :////
ففرو الی الله ...
از خدا باید به سوی خدا گریخت ...! بازم از همون جملات متناقض زیبا ...!
مثالتون خیلی خوب بود .. خدا این همه نعمت میده ما جای شکر ... هزار جور توقع داریم ...
همیشه با خودم میگم عجب بنده های پر رویی داری خدا جون (جسارت نشه خودم رو عرض میکنم)
پاسخ:
خدایا از شر نفسم به تو پناه می آورم...
خوش اومدین، ممنون بابت نگاهتون(گل) 
واقعا باید شکر بابت داشته و نداشته و دانسته و ندانسته ها کنیم.
اختیار دارید،ان شاء الله که از شکرگزاران باشید و خدا هرلحظه بر نعماتتون اضافه کنه. :) 
عزیزدلم چقد قشنگ نوشتی...
خدایا شکرت از بابت همه چییییییز:*
پاسخ:
شما قشنگ میخونی عزیززممممم :******
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی